Click-it

Followers

JOIN / BE A MEMBER

Be a MEMBER to GUGURL and let us know when is your kids birthday and we will send a Birthday Pack Full of SURPRISES on your Kids Birthday!!!

Wednesday, February 22, 2012

This song reminds me on my late mom

Selamat Tinggal Ibuku

Album : Ya Rasulullah
Munsyid : Saujana
http://liriknasyid.com


Sewaktu adzan mendayu-dayu
Ibuku pergi meninggalkanku
Perginya takkan kembali lagi
Kerna takdir telah menentukan

Do'a restu kuutuskan Untukmu ibu

Semoga diri ibu bahagia
Di akhirat yang kekal abadi

Ibuku kau pemupuk kasih sayang

Kerna kaulah ibu yang tercinta
Baktimu padaku tidak terkira
Hanya Tuhan dapat membalasnya

Ibuku walau kau pergi dulu

Namun kutetap mengingatmu
Kasihku padamu seperti dulu
Selamat tinggal ibuku

aku masih ingat lagi dulu, arwah mama belikan aku kaset lagu nasyid kanak-kanak. This song was in the track.. dan aku selalu nyanyi lagu ni sambil senyum dan pandang wajah Mama... sebab arwah sentiasa ada di mana aku ada. Masa-masa aku sentiasa dia ada.. dan aku tahu suara arwah adalah suara yang paling sedap dan lunak bagi aku tak kira waktu arwah menyanyi ataupun mengaji.. bila sesekali aku terdengar lagu ini dimainkan di corong-corong radio PASTI saat itu ingatan aku akan secara automatik mengimbau kenangan arwah dan aku especially masa kecil aku..

Ya Allah kau ampunilah dosa ibuku, sayangilah dia sebagaimana dia menyayangi aku ketika kecilku, tempatkanlah dia di kalangan orang-orang yang beriman dan Engkau kasihi. Amin Ya Robbal Alamin...

2 comments:

bila hati berdetik rasa said...

Arwah pergi sewaktu Azan Maghrib berkumandang pada tanggal 16 April 1999. Nur 'Ain 'Aqeelah lahir sewaktu Azan Isyak berkumandang pada tanggal 22 Januari 2007. Sudah 13 tahun arwah meninggalkan aku... dalam waktu-waktu sulit membesarkan anak-anak; aku sentiasa teringatkan Arwah... Ya Allah Kau kuatkan semangat aku sebagai mana kuatnya semangat arwah dalam membesarkan aku dan adik beradik yang lain.... AMin.

mummy-aulia' said...

alamak..xde button like pulak.. orang tahu & percaya effieza seorang mommy yang kuat & tabah.. =)